fredag 20 maj 2011

En lång resa är påbörjad...

Nu har jag bestämt mig!!
Eller egentligen så var det den 27 April som jag kände att nu fick det vara nog!
Jag ställde mig på vågen och ja, hela 96,8 vägde jag...
Om jag då ska räkna de kilon som jag gått upp sedan 2005 så är det inte mindre än 40,8 kg!

Det kändes inte alls kul för jag har inte vägt så mycket ens när jag har vägt in mig på BB med ett fullgånget barn på väg att födas!
Det känns verkligen overkligt, eftersom jag inte riktigt märkt att jag blivit så tung, det har smugit sig på.
När jag började plugga på distans 2008 så gick jag upp en hel del också, säkert 20 kg.
Nu känner jag att det här är inte jag, jag måste gå ned och det är nu!

Hittills har jag gått ned ca 3 kg, men det har varit en hel del fuskande, så nu ska jag minsann köra med hårdhandskarna!!

Stegräknare i midjan och Runkeeper i telefonen!
Smala jag, nu kommer jag!

3 kommentarer:

  1. Heja dig, vännen! Du kommer att klara det här o jag finns här för dig å stöttar dig. *kram*

    SvaraRadera
  2. Jag finns också här för dig vännen. Min stegräknare ska också igång, så fort jag har fått tag på rätt batterier och satt i dem. Jag är säker på att du kommer att fixa detta. Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Du kommer att fixa detta.
    För att det inte ska kännas att det är så många kg, så kan du köra 3 åt gången. Jag gjorde så o det var lättare för mig. Jag har gått ner 8 sen i höstas o känner mig så nöjd. Känslan av mindre storlekar o mindre spegelbild är värt allt.
    Lycka till från Marita

    SvaraRadera