torsdag 6 september 2012

Tänker....

Jag blir lite fundersam över detta med hur man lägger kosten från barnsben och vilka genetiska arv man har från sina föräldrar.
Jag vet de som får kämpa som galningar för att hålla kroppen sund och de som i princip alltid haft en sund kropp, men kanske inte sunda matvanor...
Jag såg för länge sedan (flera år sedan) ett hälsoprogram om 3 olika män, det såg väldigt olika ut kroppsmässigt.
En smal, smal kille, en "normalviktad" kille och en kille som såg ut att vara mer bastant, jag tror nog jag skulle kalla honom överviktig.
Det gjordes olika tester på männen där bla kroppsfettet mättes, och det som skrämde mig lite var att den kille som var överviktig i mina ögon hade mer muskler och den som låg i farozonen var den smale killen.
Han hade mest kroppsfett och såg ut som en sticka....
Förklaringen fick vi sedan, den överviktige hade goda matvanor och tränade, medan den smale killen låg hemma och spelade tvspel och åt mest skräpmat...
Så även om man inte lägger på sig och blir tjock, måste vi tänka på matvanorna som man har!
kroppen mår inte bra av massa skräpmat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar