måndag 13 augusti 2012

Bläääääuuuuääääääh!!

Idag gjorde jag biff alá LCHF, men fy vad äckligt!
Jag antar att man genom sitt testande nu kommer att möta både goda (gårdagens paj) och äckliga (dagens biff) maträtter!
Biffen i sig var väl ok, men receptet var en galen besvikelse!!
För det första så var det nog alldeles för mycket fiberhusk i degen, så det blev en betonglik massa som inte delade sig i köttfärssmeten :( jag fick handplocka små husk klumpar ur degen medan jag formade biffarna.
Dessutom brukar jag, efter jag stekt mina biffar låta dem puttra i grytan så det blir en god sky också, men vet ni så mycket äckligt, när vi ska sätta oss och äta så är själva skyn som ett SLEM i grytan!!!
Alltså, jag tog inte ens kort, för det var så HIMLA ÄCKLIGT!!

UUuuuuh *hurvas vid tanken*

Nåväl, *note to self* inte göra den smeten, leta ny :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar