lördag 4 augusti 2012

Arbetsmyra :)

Första arbetsveckan är avklarad!
Det känns som man aldrig varit ledig, tyvärr...
Jag skulle gärna vara ledig fyra veckor till!!

Här i tjockisbloggen har det varit tyst...
Jag har samlat kunskap om låg kolhydratkost, jobbat, och varit trött!
I torsdags var jag och hämtade ut nya LCHF böcker och har läst en del, och jag har även köpt hem lite kryddor (utan all onödig utfyllnad som stärkelse, glutamat och andra onödiga tillsatser), mandelmjöl och fiberhusk.
Jag är en sån som inte ger mig in halvhjärtat, utan jag går heeela vägen ut!
Jag är en riktig tjurig-isaksson.

Fast denna vecka har jag ätit både godis och chips, och mina promenader har varit noll.
Usch så trist, men jag har verkligen bara suttit och googlat all min lediga tid!



Fast nu kör allvaret igång!
Det känns både lite spännande och skrämmande.
Jag vet att det kan ta tid att få resultat av LCHF, eftersom kroppen ställer om sig för att ta emot allt fett.
Dessutom så har jag gått på fettsvält i flera månader, kanske tom år kan jag säga, så den kommer nog att suga upp allt fett och det kommer såklart att synas på vågen.
Mest är jag rädd att jag ska ha migrän jämt och ständigt, och att jag kommer att orka (ännu) mindre!!

Men jag får inte glömma att detta är början, min kropp kommer att kämpa emot!
Min kropp kommer att hata mig, eftersom jag förnekar den socker...


2 kommentarer:

  1. När jag gick på LCHF första gången så fick jag resultat väldigt snabbt, gick ner ca 10 kg de första två veckorna och sedan ungefär ett kilo i veckan kommande två månader. Plus massa bra saker som lugn mage och piggare, hade inga omställningsproblem alls typ. (sen började jag äta glass och choklad igen)
    Likadant andra gången jag gick på det, men nu sist gick jag knappt ner ett gram trots att jag var VÄLDIGT strikt.. kroppen var väl arg på allt jojo:ande och höll hårt i allt!! :(


    Lycka till önskar jag dig iaf! Hoppas du får milda eller helst inga omställningsbesvär :)

    SvaraRadera
  2. Jag gissar att du kanske redan hittat denna sida, annars kan jag varmt rekommendera den: http://www.kostdoktorn.se/lchf/

    SvaraRadera