lördag 26 maj 2012

Lite tankar...

Jag har verkligen inte alls varit duktig den här veckan :(
Fusk, fusk å åter fusk...
Tisdagen skrev jag i min vv guide och torsdag... men resten har jag ätit lite som jag velat.
Jag ställde mig på vågen imorse och den sa +-0
Hur kan det vara möjligt?!?
Jag som slet som ett djur förra veckan och åt inom mina points, jag tog ett snedsteg med 4 kakor och lite glass och det resulterade i +0,4 kg.
Den här veckan så var måndagen helt bananas!
Jag var jätteledsen över plusset och det blev Frasses till middag och jag fikade på kvällen, trots att jag inte alls var hungrig.
Veckan har fortsatt i samma tecken, igår åt jag ganska mycket godis och chips med dip, och ja... jag tänkte att jag kommer säkert att plussa ett kilo :(
Men inte ens det har jag gjort, bara stått stilla.
Jag fattar inte alls hur detta funkar! 

Trots att jag inte äter LCHF så gillar jag Åses blogg :)
Hon började som vv:are och gick ned sin övervikt med det. sedan har hon mha LCHF gått ned graviditetskilon (hon har 5 barn) och har hållit vikten med LCHF och även hjälpt sin dotter att få en sund tillvaro.
Här skriver hon om periodisk fasta. Jag tror jag ska testa det, trots att jag kör vv.

Ja, nu ska jag vara nyttig idag och imorgon, så nya tag igen på måndag.
Jag har funderat på det där med att gå ned mycket på kort tid.
Det är ju så jag vill att det ska vara. Jag vill gå ned flera kilon i veckan, men tyvärr så mår nog inte kroppen så bra av det.
Jag har kommit till insikt att jag måste ta det lugnt, att jag ska vara glad än om det är 2 hg som jag gått ned eftersom det förmodligen blir en mer sund nedgång för min kropp.

Jag skulle vilja nå min målvikt till jul, men jag har funderat denna vecka på vad som är sunt för mig och att jag ska känna glädje i det jag gör...
Så jag har bestämt mig för att jag ska nå målvikt tidigast midsommar 2o13.
Det är 56 veckor dit och det blir 5 hg i veckan att gå ned.
Det känns som att det ska jag fixa! :D
Hoppet är att jag inte ska ge upp utan att jag ska få ett bra förhållande till mat och godis.

Tjingeling :)

2 kommentarer:

  1. Du resonerar helt rätt! Man måste ta det i en takt man kan leva med! Det ska ju vara en förändring som vara livet ut. 5hg i veckan är ju kanon! Jag tror på dig! Kramis!

    SvaraRadera