söndag 29 juli 2012

Nu har jag bestämt mig!

Idag är dagen som jag har bestämt mig för att börja med LCHF.
Jag kan nog inte säga att jag kan allt nu, men jag har nog lärt mig det grundläggande i alla fall, och jag kommer nog att göra misstag och lära mig vartefter tiden går.

Jag hoppas böckerna kommer snart så jag kan få lite mer kunskap!
Men recept finns det massor av på nätet, så jag klarar mig nog.
Nu är det bara att sätta igång!


Jag kommer nog att försöka utesluta så mycket kolhydrater som möjligt i början...
fast jag kommer nog inte att starta direkt, jag kommer nog att ligga lite lågt från början, tills jag kommer till min ordinarie arbetsplats.

7 kommentarer:

  1. Spännande, nu ska jag inte krångla till det när du nytt börjat men snegla gärna åt ISO-dieten, där finns många bra tips om du har svårt att klara av allt fett! Det påminner om LCHF men de har utvecklat den lite. Jag tycker det finns mycket sunt att ta till sig där.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att du kommer att trivas med den kosten! Jag har varierat lite mellan LC och LCHF och tappar lite vikt hela tiden. Dessutom börjar jag nu bli riktigt pigg :)
    Låt det ta sin tid och ha tålamod så ska du se att det kommer att gå bra!

    SvaraRadera
  3. Heja! Ett tipps är två appar till telefonen av Anna Hallén - LCHF Husmanskost och LCHF för kvinnor... De kostar 7 kr styck och du får massor av recept och kunskap!

    SvaraRadera
  4. Önskar dig all lycka till! :)
    Jag vill också äta enligt LCHF, jag tror faktiskt det är det bästa, men jag har svårt att klara av det medan jag bor med folk som typ lever på lasagne & korv med bröd.. vill också ha!! :) hehe

    SvaraRadera