torsdag 26 juli 2012

Läst, läst och läst...

Det börjar kännas som jag hamnat i skolan igen!
Jag dammsugar internet för att skaffa mig kunskap, jag kalkylerar, kikar, funderar, lägger till och tar bort.

Igår när jag handlade hittade jag mandelmjöl och stevia strö.
Alltid en början!

Jag får nog ta en sorgestund för mina pommesfrites.
Jag tänkte länge vad jag skulle sakna med LCHF och kom fram till att morötter och frukt kommer att bli jobbigt att vara utan, men så fick jag berättat för mig att morötter är helt oki, kanske lite över okej kh (5,5 kh/1oo gr).
 En riktlinje sägs vara max 5 kh/1oo gr så det är nog helt okej om jag inte äter det dagligen dags och jämt, och det gör jag ju inte.
Frukt är inte heller så oki, så jag får nog lära mig att inte äta så mycket frukt då.
Men så igår kväll när syrran var förbi på kaffe så slog det mig!
Vi är båda pomesfrites junkies, och jag hade ju inte ens en tanke på att jag kommer att måsta avstå från dem. Och såklart mina havrepuffar!!

Men jag får bita i det sura äpplet och försöka mig på att skaffa mig något annat "addiction" :)



1 kommentar:

  1. Jag hoppas du berättar hur det går när du kör igång :) Är inte så väldigt insatt i hur det funkar med LCHF mer än det grundläggande :) Skulle aldrig klara det själv, men intressant att höra hur andra känner inför det och hur det funkar för dem :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera