lördag 21 juli 2012

Tillbaka till allvaret!!

Nej, det är inte att börja jobba igen, jag har en vecka kvar på semestern 

Sååå jag hoppas att det blir lite sol i alla fall den sista veckan!

Nä, allvaret handlar om något lättare än så, vi har varit på semester och jag sade att jag skulle njuta av detta, inte räkna kalorier och räkna steg, dumt egentligen, men jag ville verkligen detta, inte säg nejtack till allt...
Det handlar inte om att vi har vräkt i oss godis och slask, utan mer att jag ville äta räksoppan med fet creme fraiche som syrran gjorde och jag ville äta mig mätt när vi var på thai house, jag backade inte för efterrätten som min pappa bjöd på, trots att det var friterad banan med glass, och jag gnällde inte över smöret som var bregott.
Vi åt helt enkelt vanlig (ja, kanske inte thai house) mat som man kan äta om man är sund i sig själv, att man rör sig mycket och att man kanske inte äter det varje dag. Jo, i och för sig så hade vi ju en resdag ner till henne (100 mil) och en resdag hem tillbaka (100 mil) så då blev det såklart lite god ute mat...
Jag åt vårrullar på vägen ned, som inte alls var goda :( och tacotallrik på vägen hem.
Såklart blev det några mackor också och det är förståss inte det bästa när man ska tänka på vikten!

Men nu, NU är det gasen i botten som gäller!!

Syrran, som inte sett mig sedan förra sommaren frågade om jag inte gått ned lite, och jag svarade glatt ja!!
Jag blir så glad när folk märker det!

Tjingeling på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar