onsdag 25 juli 2012

Onsdags tankar...

Min semester börjar närma sig ett slut, och det är helt okej, visst skulle jag vilja vara ledig i fyra veckor till, men jag är supernöjd att kunna vara ledig, eftersom det är några år sedan jag hade semester :)

Igår grubblade jag en massa om min vikt och hur jag ska gå vidare.
Jag beställde 2 LCHF böcker så att jag ska läsa på lite.
Hur bra LCHF är har jag ingen aning om, jag måste skaffa mig lite kunskap först om hur det funkar.
Det som känns svårast är hur jag ska få det att funka i vardagen då jag egentligen inte är en matmor som inte direkt gillar att stå i köket och laga mat...

Det känns som att det är en hel del planering som gäller, det är inte så att man kan rycka fram ett par fiskpinnar ur frysen och steka på.
Jag har börjat dammsuga intranätet med tips på LCHF och fick hjälp av en vän som visade sig sitta på en guldgruva av länkar. Hon har LCHF:at ett tag, så hon vet var hon ska finna :)
Tack Annika 


Ja, jag ska läsa på i alla fall :)



1 kommentar:

  1. Ledighet är underbart o härligt men jag tycker det är lättare att hålla sig till vanorna och rutinerna. Hoppas du kommer fram till vilken "diet" du vill använda dig av i framtiden. Kramizzzzz!

    SvaraRadera