måndag 9 juli 2012

Men risk för deppinlägg...


Är inte alls peppad... ställde mig på vågen och den sa 

+1,9 kg 

Visserligen är det på 2 veckor, och jag har ju prommat nästan varje dag, men jag har å andra sidan nästan ätit onyttigt och förmycket varje dag.. i två veckor.
Det känns så tungt att ta igång igen! Det känns som jag vill bara strunta i det, att jag är såhär rund resten av livet, jag orkar inte hålla på att räkna kalorier och allt jag stoppar i munnen...
För det är så resten av mitt liv kommer att se ut. Jag kommer alltid att måsta tänka på vad jag äter...

Kanske det är tänkt att jag alltid ska vara den tjocka, att det är universums sätt att hålla jämvikt?
En del måste vara tjocka medan andra smala, och så håller det på...?
Nä, jag ska inte vara djup och analytisk! 


Kanske så jag ska tänka?
Älska min kropp ändå...?

2 kommentarer:

  1. Jag har under mina låga stunder undrat varför det är så att vissa måste kämpa som odjur med vikten medan andra inte alls har det problemet! Sen finns det u folk som har andra saker som är mycket värre osv men ändå. Just när man tänker i de banorna så känns det så jäkla orättvist!
    Meningen är väl att man ska lära sig något kanske! Hoppas vi båda kommer upp på banan snarast igen!

    SvaraRadera
  2. Bara upp på hästen igen! Två kilo extra är ingen katastrof om man återfinner peppen innan det hinner bli 22 ;) Du har ju lyckats gå ner 13! kilo, du vet ju bevisligen vad du ska göra :) Heja heja! :D

    SvaraRadera